فریب خوردگان

جای تاسف است که افرادی در نام عیسی مسیح و در فرقه برانهامیست سعی در توجیح کلام خداوند و آموزه ها و تعالیم عیسی خداوند به نفع خودشان با تهیه نمودن مقالات و کلیپ هایی دارند و با سطح معلومات کم کتاب مقدسی خود و با تپق زدن های زیاد در صحبت ها و تکرار مکررات سعی دارند دیگر هم وطنان مان را به نجات در عیسی مسیح بشارت بدهند.
دوستان توجه شما را در مطلب بعدی به آموزه گناه اولیه این فرقه جلب می کنم تا متوجه بشوید تفکر کسانی که به این گونه فرقه ها رو می آورند و توسط این معلمین کذبه به ایمان دروغین وارد می شوند چه دیدی نسبت به تعلیمات و گناه اولیه دارند هر معلم کذبه ای در نام بشارت دادن، مطالبي را چه غلط و درست عنوان مي كند بعضي نيز عنوان مي كنند كه اينگونه بشارت دادن‌ها مشكلي ندارد.
معلوم نيست آقاي صادق خانجان و دو مجري تثليثي اين برنامه به چه نوعي دارند بشارت مي دهند يا بهتره بگم اين ديگر چه نوع بشارت دادن است خون عيسي مسيح را اينگونه بي حرمت نكنيد از قرآن مثال مي زنيد بشارت شما نصف از قرآن و نصف از آموزه هاي برانهام است .
ايمانداران به فرقه برانهاميست با نام جعلي كليساي ايران بدانند كه به درك غلطي از كلام رسيدند.
برخي از آموزه ها در ذهن شما با توجه به معلميني كه به اشتباه به شما توضيح داده اند بجاي بناي كليساي خداوند در حال تخريب کلیسا است.
چرا آموزه هاي فرقه خود را خود را توضيح نمي دهيد اگر آموزه هاي شما حقيقي هستند چرا دوستان ديگر را با اين آموزه هاي خود آشنا نمي سازند.
حال كه شما آموزه هاي خود را مطرح نمي كنيد من براي دوستان و براي اينكه شناخت بهتري از تعاليم شيطاني شما داشته باشند انها را مطرح خواهم كرد. و بهتره هر چه زودتر خواهران و برادران با آموزه هاي دروغين شما آشنا شوند.

آقای صادق خانجان آخه غرب زدگي چه ربطي به كتاب مقدس داره \ غرب زدگي در كشورهاي جهان سوم كه مردم يك سري كمبود و آمال و آرزوي خودشان را در امكانات و پيشرفت هاي كشورهاي غربي مي بينند. عنوان مي شود. و به دنبال اين آمال و آرزوها هستند.
آقاي بهروز خودت داري اين مسئله را عنوان مي كني و تو دهن مسلمانها مي زاري و داري بهشون ياد مي دي كه كتاب مقدس از غرب است.همه اينو مي دونن كه كتاب مقدس از خاور ميانه اومده و نياز به توضيح نداشت فقط اين گفته هاي شما باعث خواهد شد كه سو استفاده گران از اين مسئله استفاده كنند شما داري به اونها آموزش مي دي در ضمن آقاي رامين و امين راد كه مي گن ما تثليثي هستيم باورمون نمي شه. مسلماً منافع مالي زيادي از شما كسب كردن كه دارن اينجور دفاع مي كنن.
اصلا فكر نمي كردم يك روز برادران تثليثي برن و بخاطر منافع مالي خودشون از برانهاميست ها دفاع كنند اونم يك فرقه كاذب. .
آقاي رامين راد حال كه براي اينا تبليغ مي كني بيا و در مورد زناي مار و حواي انها نيز توضيح بده و پروژه تبليغ برانهاميست ها را تكميل كن آقاي رامين راد براي اينكه بهتر پول در بياري شاهدين يهوه و مورمونها را فراموش نكن فکر کنم اونها پولدارتر از برانهاميستها هستند و بهتر به شما پول پرداخت مي كنند.
حتماً بعد از مدتي جلسات شفا را نيز از طريق برانهاميست ها خواهيم داشت و مانند نبي كذبه خودشون ویلیام ماریون برانهام به يك سري از افراد پول خواهند داد تا براي اونها نقش بازي كنند و اونا رو ظاهراً شفا بدن

بابک جوان : رامین عزیزم درود
در اول قرنتیان پولس می فرماید که : قضاوت مردم خارج از کلیسا با ما نیست، اما آیا در مورد افرادی که در کلیسا هستند نباید قضاوت کرد؟!
این کلمه قضاوت در اینجا به منظور داوری و حکم دادن به دست مردم نیست... زیرا در یونانی قضاوت به چند معنای مختلف بیان می شود. در اینجا کل کلام پولس به این منظور می چرخد که در مقابل ناراستی و تعلیمی که غیر از ان به شما داده ام برخورد کنید و بایستید.
امیدوارم که توانسته باشم سخنم را بیان کرده باشم... با تشکر

Era Nil : hamashoon az tarafe dolate iranan ke be maghasede palideshoon beresan

Isavi Yakop : دوم قرنتیان
11
4
زيرا هرگاه آنكه آمد، وعظ مي كرد به عيساي ديگر، غير از آنكه ما بدو موعظه كرديم، يا شما روحي ديگر را جز آنكه يافته بوديد، يا انجيلي ديگر را سواي آنچه قبول كرده بوديد مي پذيرفتيد، نيكو مي كرديد كه متحمّل مي شديد.

غلاطیان
1
8
بلكه هرگاه ما هم يا فرشته اي از آسمان، انجيلي غير از آنكه ما به آن بشارت داديم به شما رساند، اَناتيما باد.

غلاطیان
1
9
چنانكه پيش گفتيم، الآن هم باز مي گويم: اگر كسي انجيلي غير از آنكه پذيرفتيد بياورد اناتيما باد.


Behruz Rahmati : آقای امین و رامین راد برانهامیستی شدند؟

Ghemalaiell Aziz : برادر امین این کار شما فریب ایمانداران است من هنوز متوجه نشدم آیا شما از اموزه های فرقه برانهامیست ها خبر دارید یا نه اگر خبر دارید و از روی آگاهی دارید یک معلم کذبه و یک فرقه را حمایت می کنید و تعریف هایی که در حد و اندازه این شخص نیست از او می نمایید به خداوند و به کلیسای او خیانت می کنید اگر هم از آموزه های کفر آمیز این فرقه آگاهی ندارید بهتره معلومات خودتون را در رابطه با فرقه برانهامیست ها بالا ببرید.فعالیت و ضربه های هدفمند این فرقه چنان تاثیر مخربی درفعالیت کلیساهای خداوند داشته که دوستان در داخل ایران این را بهتر از همه می دونند. در نتیجه بی تدبیری و نوع حرکت غیر کتاب این فرقه لطمه های سنگینی به کلیسای خداوند وارد شده.
انواع مختلف گناه از جمله تهمت،شک، دروغ و حسد و غیبت و ... را کسانی که بر طبق احکام کتاب مقدسی و فراتر از آن عمل می کنند می زنند و این فرقه ها و جیره بگیران اونها هستند که این حرکات را چه مخفیانه و چه آشکارا در رابطه با کلیسای خداوند و هم به دیگر ادیان می زنند. فرقه برانهامیست یک فرقه منحرف کلیسایی است. و این حرکت بی تدبیر یا هدفمند اونها علاوه بر اینکه موجبات تخریب کلام خداوند را از یک جهت فراهم می کند از جهتی نیز دشمنی در بین کلیساها و دیگر ادیان بوجود آورده و می آورد که این خود از اهداف شریر است. آیا اگر این فرقه بر طبق احکام کلام حرکت می کرد و نیکویی می نمود مقبول نمی شد.
برادر رامین شما فریب خوردی و باید هم خوشحال باشی و این برای من جای سوال است که چرا باید خوشحال باشید.
اعمال کودکانه مختص ذهن های و گوشها و چشمهای بسته انواع فرقه ها و فرقه برانهامیست ها است. متاسفانه شما دست پیش گرفته اید و این رو برادران و خواهران بخوبی خواهند فهمید و نیازی نیست شما این را در ذهن مخاطبان القا کنید.اعمال شریرانه در آموزه های ویلیام برانهام و پیروان او به وفور مشاهده می شه. برادر رامین خیلی هم خوشحال نباش چون من تهمت نزدم و حقیقت را گفتم شما در حال بشارت کلام خداوند نیستید در حال دشمنی و تفرقه هستید . امیدوارم با مطالبی که در زیر برای دوستان در رابطه با این فرقه و معلمین آنها می کذارم بهتر متوجه صحبت های من شوید .
دوستان صحبت از متحد شدند زدند کلام در این رابطه چی گفته.
پولس1 آیه 10لیکن ای برادران از شما استدعا دارم به نام خداوند ما عیسی مسیح که همه یک سخن گویید و شقاق در میان شما نباشد، بلکه در یک فکر و یک رای کامل شوید بر طبق این ایه در یک فکر و یک رای می توان کامل شد نه در انواع فکر و فرقه ها برای همین است که یک فرد ایماندار باید با یک ایماندار ازدواج نماید تا شقاق در میان آنها بوجود نیاید حال که این یک امر کوچک است. ما چکونه می توانیم با انواع فرقه ها که هر کدام یک نوع تعلیم و تفسیر غیر کتاب مقدسی دارند کامل شویم. بهتر این است که بگویید نسبت به کلام غیرت نداشته باشد و ساکت شویم.
برادر رامین اگر یک نفر چشم بسته و نخونده مطلب را لایک نموده دلیل بر اثبات این نیست که همه اینکار رو انجام دادن و نیازی نیست که شما نیز چنین چیزی را القا کنید دوستان خودشون بهتر می فهمند و می تونن تصمیم بگیرند. در ضمن این عکس را نزاشتم تا لایک جمع کنم و نیازی نیز به این کار نمی بینم و اصطلاح بی معنی بود و این فکر غلط شماست.
اول قرنتیان 12:5و13 زیرا مرا چه کار است که بر آنانی که خارج اند داوری کنم آیا شما بر اهل داخل داوری نمی کنید. لکن آنانی را که خارج اند خدا داوری خواهد کرد. پس آن شریر را از میان خود برانید.
ایمانداران با مطالبی مه در رابطه با این فرقه مطرح خواهم نمود خواهند فهمید که اعمال من درست است یا برانهامیست ها و پیروان او.
به متن زیر که از گفته های بهروز است در زیر توجه کن ببین من تحریف می کنم شما متوجه نیستید!!!!!!!!!!!!
قسمتهایی از مطالب کتاب "خدای کتاب مقدس" نوشته بهروز خانجانی در رابطه با آموزه ی کلیسا و رد نمودن آن که عیناً بیان می شه تا خواهران و برادران متوجه خطراتی و ضرباتی که این فرقه به کلیسای خداوند وارد می کند بشوند.
آقای بهروز در این نوشته اعلام داشته که: در این نوشته سعی خواهیم کرد که از طریق ایات کتاب مقدس به ایمانداران عزیز کمک کنیم تا به یک درک کتاب مقدسی از تجلیات پدر، پسر و روح القدس برسند.
عیسی خداست او با پدر یک است یک خدا وجود دارد و اسم او در عهد جدید خداوند عیسی است.
تثنیه 6:4 ، مرقس12:29 و30 ، ملاکی 10:2 و ...
عیسی و روح القدس، در کتاب مقدس برای روح عبارات مختلفی به کار می رود مانند: روح خدا، روح القدس ، روح پسر یا روح عیسی. تمام این عبارات فقط و فقط برای یک شخصیت بکار می روند ما نباید فکر کنیم که سه یا هفت روح وجود دارد بلکه باید به یاد داشته باشیم که فقط یک روح وجود دارد. بسیاری از تثلیثی ها سخن مسیح را که در یوحنا 14:16 از تسلی دهنده ‌ای دیگر صحبت می کند بد درک کرده اند. تثلیثیون باید به این سوال جواب دهند که چرا در کتاب مقدس هیچ وقت با اصطلاح خدای پسر، خدای روح القدس یا خداوند روح القدس بر خورد نمی کنیم؟ تثلیث اقدس یک تعلیم صد درصد غیر کتاب مقدسی می باشد.
عیسی مسیح درباره روح القدس این طور می گوید « و لیکن چون او یعنی روح راستی آید، شما را به جمیع راستی هدایت خواهد کرد...» و افسسیان22:1تا 23 ، در این آیات از مسیح به عنوان سر بدن یاد می شود و همه می دانیم که سر بدن (کلیسا) را هدایت می کند. لذا اگر روح القدس و پسر دارای دو شخصیت متمایز باشند آنگاه باید بگوییم که بدن مسیح دو سر دارد! اگر به افسسیان23:1 نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که مسیح همان روح القدس است. سوالی که باید از تثلیثیون پرسید این است که به کدامین دلیل مسیح باید تا انقضای عالم همراه ایمانداران باشد؟(متی20:28) و این مسئله چگونه امکان پذیر است.
روح القدس خداست ولی شخصیت سوم تثلیث اقدس نیست بلکه یکی از تجلیات خدای یگانه است. متأسفانه تثلیثیون آیات کتاب مقدس را در کنار یکدیگر قرار نمی دهند تا بتوانند به تصویر کاملی از خدا برسند، بلکه تمام آیات را روبروی هم می گذارند تا از تعلیم و فلسفه ی خود دفاع کنند، ولی ما خدا را شکر می کنیم که حقایق را برای دلهای مشتاق باز می کند. عدم درک بعضی از نکات دستوری زبان عبری، عده ای را با مشکل مواجه می سازد. به عنوان مثال دسته ای بهانه می آورند که در زبان عبری برای خدا اسم جم به کار می رود. این تعبیر بسیار خطرناک نشان دهنده ی ناآگاهی دفاع کنندگان این نظریه است. زیرا در کنار اسم الوهیم اشکال باستانی ال یا الوهه به کار می رود. آنها باید توضیح دهند که وقتی واژه های ال و الوهه به کار می روند منظور کدام یک شخص تثلیث است؟ واضح است این روش راه به جایی نخواهد برد. استفاده از اسم جمع تنها نشان دهنده ی این است که خدا حاوی جمیع نیروها است و خدایی است کامل و بی نیاز. همه کارشناسان زبان عبری این مطلب را تایید می کنند.
تثلیثیون برای اثبات جدایی پدر، پسر و روح القدس و همچنین برای اینکه ثابت کنند که این سه دارای سه شخصیت جدا از هم و مستقل هستند به صحنه ی تعمید عیسی در رود اردن اشاره می کنند و می گویند ما در این صحنه پدر، پسر و روح القدس را جدا از هم می بینیم. این دلیل بسیار ساده انگارانه است. تثلیثیون برای ثابت کردن تثلیث به پیدایش 26:1 اشاره می کنند. آنجایی که خدا می گوید:«آدم را به صورت ما و موافق شبیه ما بسازیم»هیچ نبی و رسولی آیه فوق را به صورتی که تثلیثیون تفسیر می کنند تعبیر نکرد. آنها می گویند که انسان شبیه تثلیث خلق شد. یعنی جسم، جان و روح. این تعبیر واقعاً نا مناسب است زیرا که جسم و جان و روح از یک شخص سه شخصیت نمی سازد بلکه یک شخصیت! و به رابطه زن و شوهر اشاره می کنند که در ازدواج یک می شوند. ولی یک شدن یک زن و شوهرش با یک بودن پدر و پسر متفاوت است. عیسی می توانست بگوید که هر که مرا دید پدر را دیده است و این تفاوت بزرگی بین یک بودن در ازدواج و یکی بودن پدر و پسر می باشد. تثلیثیون می گویند که ما استفاده از کلمه «ما» در پیدایش 26:1 حاکی از مشورت افراد تثلیث با هم است . ما باید اجازه دهیم که خود کتاب مقدس، خود را تفسیر کند تا بتوانیم به منظور خدا پی ببریم.
باید از تثلیثون پرسید که چرا تنها پس از صعود عیسی به آسمان، کتاب مقدس می گوید که پسر به دست راست پدر جلوس می نماید؟ در این مدت پسر کجا بود؟ آیا قبل از صعود، پسر«خدای پسر» مقام دوم را نداشته است؟ انسان حق ندارد با برداشتهای ذهنی از کتاب مقدس، آموزه ابداع کند. آموزه های لازم به اندازه کافی در کتاب مقدس بیان شده اند و فراتر از آنها با نتایج ذهن خلاق بعضی از الهیدانان سر و کار داریم؟ ما زمانی که از دست راست صحبت می کنیم نباید به فکر دو یا سه خدا باشیم بلکه باید به یاد داشته باشیم که دست راست در کتاب مقدس تنها یک نماد است.
تفسیر کاتولیک ها از باب 8 امثال، مریم می باشد. این تفسیر هیچگونه پایه و اساس کتاب مقدسی ندارد، زیرا علاوه بر اینکه شجره نامه ها این ادعا را رد می کنند همچنین در هیچ جایی از کتاب مقدس با این مطلب که مریم پیش از بنای عالم با خدا بود، مواجه نمی شویم. با توجه به موارد فوق در می یابیم که دنیای مسیحیت باید بیاموزد که با آیات کتاب مقدس بازی نکند.
ما در هیچ قسمتی از کتاب مقدس با واژه «تثلیث» برخورد نمی کنیم. کتاب مقدس و تاریخ شهادت می دهند که مسیحیان اولیه با تثلیث آشنا نبودند. این آموزه بعد از زمان رسولان شکل گرفت. در سطور زیر، ما بعضی از منابع معتبر را برای اثبات این مسئله نقل خواهیم کرد.
الف ـ در دایرة المعارف ادیان (Encyclopedia of Religion) آمده است:«الهیدانان امروز در این باره اتفاق نظر دارند که آموزه ی تثلیث در کتاب مقدس عبرانی وجود ندارد» و کمی جلوتر باز میخوانیم«الهیدانان متفق القولند که در عهد جدید نیز اشاره‌ی صریحی به تثلیث نشده است».
ب ـ فرتمان (Fortmann) از الهیدانان یوسعی در کتابی به عنوان خدای سه گانه «The triune god» چنین نوشت:«از نویسندگان عهد جدید... هیچ اشاره ی صریح و تحریف شده، درباره ی خدایی که از سه شخص تشکیل شده باشد که با هم برابر باشند وجود ندارد...»
ج ـ در دایرة المعارف جدید بریتانیکا (New encyclopedia britannica) چنین آمده است«در عهد جدید واژه ی تثلیث نیامده است و نه اشاره ای به این آموزه شده است»
د ـ در دایرة المعارف دین و اخلاقیات (Encyclopedia of Religion and Ethics) چنین آمده است «ایمان مسیحی در ابتدا تثلیثی نبود... از مطالعه عهد جدید و دیگر نوشته های مسیحیان اولیه چنین بر می آید که این اینان (تثلیث) در عصر رسولان و در عصر بعد از آنها وجود نداشته است».
ه ـ در دایرة المعارف جدید کاتولیک (New Catholic Encyclopedia) آمده است«عبارت یک خدا در سه شخص تنها در سده‌ی چهارم حاکم شد و پیش از آن این عبارت در زندگی مسیحی و در اعترافات مسیحی به صورت کامل پذیرفته نشده بود».
وـ در دایرة المعارف آمریکا (Encyclopedia america) آمده است«آموزه ی تثلیث که در سده ی چهارم ظهور کرد، منعکس کننده ی آموزه ی مسیحیان اولیه درباره ی ذات خدا نبود. در حقیقت باید گفت که این آموزه یک انحراف به شمار می آید.»
زـ در کتاب کلیسا در سده ی اول(The church of the First Three Centuries ) آمده است «آموزه تثلیث تدریجاً و نسبتاً دیر شکل گرفت، منبع آن آموزه در خارج از نوشته های یهودی و مسیحی قرار دارد، این آموزه به صورت تدریجی وارد شد. پدران کلیسا که تحت تاثیر افلاطون بودند این عقیده را وارد کلیسا کردند».
ح ـ در دایرة المعارف (New Schaff-Herzog Encyclopedia of Religious Knowledge ) چنین آمده «تعلیم لوگوس و تثلیث توسط پدران یونانی کلیسا تدوین شد که ... مستقیم یا غیر مستقیم شدیداً تحت تاثیر فلسفه ی افلاطونی قرار داشتند».
ط ـ امیل برونر از الهیدانان برجسته ی سده ی بیستم درباره تثلیث این طور می گوید: «ما باید صادق باشیم و اعتراف کنیم که تثلیث نه در وعظ مسیحیان اولیه جای داشت و نه به عنوان محور ایمان مسیحیان کل اعصار پذیرفته شد. بنابراین باید گفت که تثلیث محور الهیات مسیحی است و نه ایمان مسیحی».حال چنین پرسشی پیش می آید که چگونه چنین تناقضی بین ایمان و الهیات پیش آمد؟ آیا مشکل به ساختار الهیات کلیسا مربوط نمی شود؟
الاوه بر امیل رابرونر، افراد برجسته کلیسا مانند ویلیام برانهام که کلیه رهبران موج اول از اورال رابرتس گرفته تا اوزبرون از او تاثیر گرفته اند و در جلسات او متحول شدند و نیز کارل بارت بزرگترین الهیدان کاتولیک سده ی بیستم است، هر کدام از تثلیث فاصله گرفتند. کارل راهنر عبارت (Three mode of being) رامطرح کرد. از دیدگاه کارل راهنر عدم تفاوت بین مفاهیم فرد individu و persona در ذهن مردم معاصر سوء تفاهمات زیادی را ایجاد می کند. بسیاری از الهیدانان با شک و تردید در باره تثلیث صحبت کرده اند و حتی اگر به نوشته های کسانی هم که از تعلیم تثلیث دفاع می کنند دقت کنیم، متوجه تناقضات بسیاری در آنها خواهیم شد. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار گرفت از خدای آسمان و زمین می خواهیم تا قلب شما را به سوی خود مایل گرداند.
آقای رامین به شما پیشنهاد می کنم مطلب بالا که در رابطه گناه اولیه این فرقه است نیز یک توجهی بکنی تا بهتر متوجه طرز فکر این فرقه شوید....

Sevada Aghasar : جناب عیسی خداوند من است میبینم که دیگه کاملاً برانهامیست شدین. البته از اول گوش شما برای تعالیم بدعتی میخارید و میدونستم دیر یا زود تسلیم این بدعت میشین. بهرحال متاسفم

Ghemalaiell Aziz : آقای پیام معلمین شما درست است که در گفته های خودشان از کلام استفاده می نمایند اما انها را با دیدگاه ویلیام ماریون برانهام توجیه و تفسر می کنند و این خود نوعی فریب دادن ایمانداران است.
آقای هانس چرا همش شما برانهامیست ها سعی در القا نمودن گفته های خودتان دارید بر چه اساسی می گید که خیلی ها تعمید به نام عیسی مسیح را قبول کردند. و اون خیلی ها کیا هستن؟!!!

Siavosh Sadeghi : در کلام خدا جایی هست که مسیح خشم گرفت! او به قصد تطهیر هیکل میزهای صرافان و کبوتر فروشان را واژگون کرد و به آنها امر کرد خانه ی پدر را ترک کنند.تمامی مسیحی نما ها،بدعتگزاران و انبیائ کذبه و آنها که به نام مسیحیت اما به قصد رهایی از شرایط ایران و با ادای مسیحیت فیلم بازی میکنند،اونهایی که از هر راهی و جایی وامانده اند! اونهایی که از تنبلی (وقتی در ترکیه بودند) با اینکه تعلیم ما رو قبول نداشتند،خواهش میکردند برامون دعا کنید نروژ قبول شیم چون مرد کار نیستند و میخواستند از شرایط حقوق دولت نروژ استفاده کنندو فقط میخوان با کج فهمی های شریعتمدارانه ی خود از کلام خدا نکات بی محتوایی بسازند و دیگران رو تحت تعلیم خود داشته باشند تا از این راه امرار معاش کنند و حتی تمام اونهایی که توی اروپا واموندند و مسیحیت رو کیسی قوی دیدند و ...همه ی اینها سزاوار خشمی همچون خشم مسیح بر صرافان و کبوتر فروشان هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر